Dag verslag 6 - Reisverslag uit Elsfleth, Duitsland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Dag verslag 6 - Reisverslag uit Elsfleth, Duitsland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Dag verslag 6

Door: Bob van dongen

Blijf op de hoogte en volg Bob

09 September 2017 | Duitsland, Elsfleth

Dag 11: Donderdag avond waren we uitgenodigd om bij de buren, gezellig wat te gaan eten en drinken. Omdat de vrouwen overdag, de bloemen hebben gebonden. Dat is een traditie, ze maken dan allerlei mooien versieringen en decoraties. Voor het zoveel jarig bestaan van een huwelijk.
Op een gegeven moment waren we klaar met eten, en zijn we met de buurt bewoners naar het betreffende huis gegaan. Eenmaal aangekomen zijn we begonnen met versieren van de tuin. Helaas was het toen al bijna donker buiten.
Nadat alles mooi versierd was, was er nog even tijd om gezellig een borreltje te doen. Zaterdag is het feest.

Dag 12: zijn we s' ochtends begonnen met melken, na het melken en ochtend ontbijt ben ik begonnen aan het demonteren van het voerhek. Dat in de stal aan het huis zit, daar wilde Albert nog ligboxen bouwen. En de oude separatie hokken weg hebben.
Na het middag eten zijn we een schapenboer uit de omgeving gaan helpen. Want zijn schapen komen bij Albert in de wei staan. Albert heeft de zijkanten van het perceel gemaaid, en hebben Albert, ik en de schapenboer de palen gezeten en het schrikdraad.

Dag 13: vanmorgen kon ik lekker uitslapen en hoefde ik geen wekker te zetten. Rond 10 uur werd ik wakker, en heb ik op mijn gemak ontbeten. Kort daarna ben ik met de auto naar Oldenburg gereden, en heb daar even door het centrum gewandeld. Ik heb wat te eten gekocht en wat te drinken. Helaas was het slecht weer en regende het veel in de stad.
Om 4 uur begin ik weer met werken, dan nog even de avond melkronden doen. En dan vanavond is het feest.

Eenmaal savonds aangekomen op het feest hebben we zoveel jaar getrouwde paar gefeliciteerd en een kado gegeven.
Daarna was het tijd om lekker door te zakken, met een stevige borrel. Ook was er de hele avond een buffet beschikbaar voor de hongerige onder de feest gangers. Ook is er een traditie dat alle koppels op zn feest samen doen dansen wat ook plaats heeft gevonden. Ik heb me eigen vermaakt en leuke gesprekken gevoerd met mensen op het feest. Ook was de muziek wel leuk om te horen, ookal verstond ik er maar weinig van. Na eenige tijd zijn we naar huis gegaan, en ik mocht gelukkig uitslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

opleiding: vakbekwaam medewerker melkveehouderij niveau 3 prinsentuin college Breda

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 5686

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 13 Oktober 2017

buitenlandse stage

Landen bezocht: